Cara Basuh Tangan Yang Betul

Gosok kuku di tapak tangan 5. You can publish your book online for free in a few minutes.


Kursus Pengendali Makanan By Cikgu Hafiz Panduan Tujuh 7 Langkah Membasuh Tangan Dengan Betul Nak Basuh Tangan Yang Betul Betul Betul Bersih Pun Perlu Ada Step Ye Bukan Main Siram Air

Gosok belakang tangan dan celah jari 6.

Cara basuh tangan yang betul. Tangan yang bersih boleh mencegah penyakit. CARA BASUH TANGAN YANG BETUL. Tangan yang tidak dicuci dengan betul boleh membantu dalam penyebaran penyakit dan juga bakteria.

Basuh tangan dengan sabun dan air yang bersih secukupnya. Published by nurhamizah5836 2021-01-24 102837. Tangan yang tidak dicuci dengan betul boleh membantu dalam penyebaran penyakit dan juga bakteria.

Selain daripada membersihkan tangan anda kaedah membasuh tangan yang betul ini juga mampu mengurangkan risiko Penyakit tangan kaki dan mulut HFMD yang makin menular di kalangan masyarakat terutamanya golongan kanak-kanak disebabkan oleh kebersihan yang kurang terjaga. Cepat tangan mencuri 11. Cara Basuh Tangan Yang Betul.

Oleh itu pastikan tangan anda. Basuhlah tangan Dengan Betul 1. Cara membasuh tangan betul seperti yang disarankan oleh Kesihatan Kementerian.

Para pembaca disarankan untuk mengamalkan membasuh tangan dengan cara yang betul seperti dikongsi di atas. Ini Cara Cuci Mesin Basuh Anda Yang Dah Berkeladak Barulah Pakaian Betul Betul Bersih Kartel Dakwah. Gosok setiap jari dan ratakan sabun dengan tangan celah jari sempurna 4.

Dengan mencuci tangan dengan betul dan kerap. Basuh tangan dengan sabun lagi bagus untuk menghilangkan kuman yang ada di tangan. Cara Basuh Tangan Yang Betul 1.

Selepas menghembus hingus. Poster 7 Langkah Mencuci Tangan Yang Betul oleh KKM dalam bentuk pdf boleh dimuat turun di sini 288MB Baca juga. Jangan Bawa Balik COVID-19 Ke Rumah.

Gosok kuku pada tapak tangan. Cuba tanya diri kita sendiri adakah kita selama ini basuh tangan dengan betul. Terdapat tujuh langkah yang perlu diikuti untuk membasuh tangan dengan betul.

Sekiranya cara wuduk tidak betul maka tidak sah lah solat yang dikerjakan. Pakar Cuci Tunjuk 6 Step Bersihkan Mesin Basuh Sila Buat Kalau Tak Berkeladak Keluarga. Keringkan tangan dengan tuala yang kering.

Basuh tangan dengan sabun dan air yang bersih secukupnya. Gosok setiap jari dan celah-celah jari. Nak tahu cara yang betul nak basuh tangan dengan bersih.

Sekiranya perlu keluar pakai pelitup muka serta jarakkan diri sekurang. Gosok setiap jari dan celah-celah jari. Langkah-langkah cara betul mencuci tangan dari Kementerian Kesihatan Malaysia.

Keringkan tangan dengan tuala atau tisu yang kering dan bersih. Gosok setiap jari dan ratakan sabun dengan tangan celah jari sempurna 4. Masih Ramai Yang Tak Tahu Cara Wuduk Dengan Betul Ini Cara Ambil Wuduk Dengan Sempurna Berwuduk ataupun bersuci merupakan salah satu yang wajib dilakukan sebelum melakukan solat.

Walaupun membasuh tangan nampak seperti perkara yang mudah tetapi ia sebenarnya memainkan peranan yang penting dalam menjaga kesihatan diri kita. Maka sebab itulah kita harus memperbetul. Cara Lengkap Untuk Cuci Mesin Basuh Baru La Baju Tak Ada Kesan Tisu Dicarik Carik.

Gosok setiap jari dan celah-celah jari. Home Monitoring And Isolation of COVID-19 Cases 1 Kandungan Vaksin Adjuvan Jom X-Break 3. Tangan anda mungkin kelihatan bersih tetapi ini tidak bermakna ianya bersih.

Walaupun membasuh tangan nampak seperti perkara yang mudah tetapi ia sebenarnya memainkan peranan yang penting dalam menjaga kesihatan diri kita. Gosok kuku pada tapak tangan. Basuh tangan dengan betul dan sempurna dengan air dan sabun.

Inilah Cara Mudah Cuci Mesin Basuh Agar Tahan Lebih Lama. Basuh tangan dengan sabun dan air yang bersih secukupnya. Basahkan tangan dan 2.

Semua orang tahu cara membasuh tangan tetapi bukan semua orang tahu cara membasuh tangan yang betul. Bilas dengan air bersih yang mencukupi dengan sempurna. Jom ikuti 8 langkah membasuh tangan dengan betul.

PanDemiK inFluenZa aPa yang anDa Perlu tahu PASTIKAN TANGAN ANDA BERSIH 2. Walaupun membasuh tangan nampak seperti perkara yang mudah tetapi ia sebenarnya memainkan peranan yang penting dalam menjaga kesihatan diri kita. Selepas mengendalikan bahan yang beracun dan merbahaya.

Discover the best professional documents and content resources in AnyFlip Document Base. Gosok belakang tangan dan celah jari 6. Amalkan Cara Cuci Tangan Yang Betul.

345 5 undian Muat turun JPEG 312MB Lain-lain Infografik. Semua orang tahu cara membasuh tangan tetapi bukan semua orang tahu cara membasuh tangan yang betul. Transkipsi VideoTangan anda boleh menjadi tempat persembunyian pelbagai jenis kuman yang membawa penyakit-penyakit berbahaya.

Nak basuh tangan selama 20 saat tak lama sangat pun. Gosok kedua-dua tapak 3.


Teknik Mencuci Tangan Dan Pemakaian Topeng Penutup Hidung Mulut Yang Betul Pusat Kesihatan Universiti


LihatTutupKomentar